CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jana Pendapatan Bersama Cikgu

Monday, August 8, 2011

Sudah juga namanya SAYANG

Mesti sedih kan kalau orang yang kita sayang tidak berada di depan mata? Kadang tu biar seminit untuk memandang wajahnya sudah cukup dan sudah puas. Tapi esok mesti mau tengok lagi. Pernah rasa tak? Hurm....lain pula perasaan kali nie. Entah kenapa sejak kebelakangan ini, aku semakin kerap bermain dengan perasaan jiwa dan diri sendiri. Umpama aku sedang bermain dengan api, makin panas maka aku makin mendekat. Bila sudah dekat dan rapat, sukar untuk berganjak meskipun 'panas'.

Kenapa aku nie makin hari makin lain ya? Ya Rabbi, bantulah hamba MU Ya Robb. Bukakan pintu hati ku untuk melihat dunia mu yg luas. Bukakan hati ku untuk dipertemukan dengan insan seumpama 'Permata Yang Dicari'. Ya Rabbi. Aku mohon kepada Mu. Dekatkan hati ku kepada Mu.

Sesungguhnya aku telah membuat kesalahan yang tidak mungkin dapat dimaafkan. Aku sedar akan kekhilafanku. Ampunkan aku. Entah kenapa timbul rasa SAYANG. Terbit rasa KASIH. Dan aku harap janganlah wujud rasa CINTA. Aku takut. Cukuplah sekadar aku yang MENYAYANGI dan MENGASIHI.

No comments: