CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jana Pendapatan Bersama Cikgu

Monday, June 11, 2012

WTF (Wednesday, Thursday, Friday)!

Memang bikin rosak mood betul. Tak habis-habis nak susahkan orang. Kalau dah janji sebulan dua ja di sesi pagi, pegang bha janji tu. Kotakan! Bukan menanam tebu di pinggir bibir sana. Kerja tak menyusahkan orang boleh ka? WTF!

Memang sejak awal aku masuk 4E tu, tiada satu orang pun yang respect aku sebagai teacher mereka. Kerana apa, itu aku tak tahu. Tapi memang aku dah tanam dalam diri, aku juga tak suka masuk sana dan takkan pernah bagi muka dengan dorang. Apa nak jadi dengan keputusan peperiksaan korang, lantak kaulah. Kau orang yang buat aku meluat dengan perangai kau.

Apa kau buat time aku membebel di depan? Kau keluar menari di koridor kan.
Apa kau buat time aku menulis banyak nota? Kau kata banyaklah, penatlah. Kau tipu. Penipu besar!
Baru sekerat jalan nota aku bagi, kau mengada-ngada macam perangai setan!

Kau memang tak tahu bersyukur kan?

Kau pun sama. Jawatan tinggi tapi tak pernah fikir hati dan perasaan orang. Hanya kerana kau tak mahu masa ku kurang daripada orang lain, kau susahkan aku.
Masa kamu mesyuarat pemilihan pakej subjek, ada kau fikir kenapa mereka yang gila-gila pangkat tu memandai letak kelas kedua Akaun sahaja sedangkan sepatutnya dorang pun Sains Tulen? Mana ba pemikirann mu sebagai ketua ni? Tak pandai pertahankan masa depan pelajarmu sendiri? Kau tu yang WTF betul! Kerja ikut telunjuk orang melulu. Takda pendirian. Menyampah aku mengaku kau sebagai ketua!

Ya. Aku memang marah. Mengamuk habis. Aku la sekarang ni. Aku. Kau orang peduli apa? Kau orang ada hati dan perasaan kan? Kau orang fikirlah sendiri. Rasa-rasa kalau kau orang berada dalam situasi aku. Kau orang suka berdepan dengan orang-orang yang kau benci? Aku tidak. Makin meluap-luap kemarahan ku.

Sememangnya inilah hari yang paling malang buat ku. Hari yang aku sendiri buat keputusan  atas kesilapan orang. Aku yang terpaksa menanggung beban manusia lain atas kesilapan mereka lakukan. Memang gila punya institusi. WTF!

2 comments:

radiian said...

wah...finally...UPDATE

Anonymous said...

jgn ckp gitu ngn merka....
doakan ja kejayaan mereka... sabar perlu dlm guru....okwoekwoekwoe....mnyibuk ckit...