CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jana Pendapatan Bersama Cikgu

Sunday, June 10, 2012

Ingatkan apabila aku terleka

Ada sedikit ketenangan selepas keluar makan-makan bersama keluarga di ABC tadi. Nampaknya hanya dengan menyibukkan diri hati rasa tenang. Solat di awal waktu. Masya'ALLAH. Aku semakin alpa dan lalai rupanya. Ampunkan aku Ya ALLAH. Aku lupa pada kewajipan ku kepadaMU. AKu lupa pada kebesaranMU. Ampunkan aku.

Hanya kerana seorang manusia yang sama daif seperti ku, aku menjadi hamba MU yang tidak bersyukur dengan apa yang aku hadapi kala ini. Hanya kerana manusia ini aku lupa KAU memiliki segala kecintaan kepada hambaMU. Aku lupa segalanya. Ampunkan aku Ya Tuhanku.

Seharusnya aku kembali kepada perkara asas yang pernah aku lakukan sebelumnya. Aku seharusnya menjadi insan tegar, guru rajin serta hamba yang tahu bersyukur. Aku bertekad untuk tidak bersedih lagi meskipun sukar untuk menghakis kenangan lalu itu

Aku akan berusaha untuk bangkit kembali. KAU bantulah dan bimbinglah aku Ya ALLAH.
Aku mohon

Semoga dia berbahagia bersama insan kesayangannya. Sudah tentu bukan aku. Pasti.


2 comments:

radiian said...

like.....

mostly part ABC ( walaupun alah benda berais ni )

suka suasananya....

rindu TAWAU...

Anonymous said...

x mngajak lor....okweowkeowkeowkew