CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jana Pendapatan Bersama Cikgu

Monday, September 12, 2011

Ceritera si SANGGAR CHEESE!

Aku menjadi semakin tenang selepas mengalami gelojak yang maha dahsyat dalam hidup ku. Aku pasti, inilah masanya ALLAH mempertemukan aku dengan orang yang kurang tepat sebelum aku bertemu dengan insan yang benar benar faham akan jiwa dan sesuai dijadikan teman sedih dan gembira.Selamanya.

Ogos? Bulan yang penuh rahmat dan bulan yang penuh dengan dugaan dariNYA.Ternyata aku masih insan kerdil yang lemah dan rapuh jiwanya. Ternyata aku insan yang memerlukan bimbingan Adam untuk membawa ku ke jalan kebenaran. Ternyata ALLAH masih sayang akan aku.

September? ALLAH mengkehendaki aku untuk bertemu dengan insan ini. Insan yang telah mencuit sedikit rasa kasih dan sayang yang telah lama aku kuburkan bagi insan segagah Adam. 3 tahun. Masa yang sangat singkat jika dimasukkan dalam perhitungan untuk membentuk semula segumpal darah dalam jasad ku ini. Masa yang sangat lama untuk aku benar benar membukanya setelah dikunci rapat untuk bakal penerima aku sebagai rusuk kirinya.

Sanggar CHEESE? Apa yang special? Selalu juga makan sebenarnya. Dengan 6 keping sanggar dihiasi parutan cheese putih dan sedikit gula Melaka agaknya. Tiada yang istimewa. Namun, terasa sangat istimewa apabila ia dijadikan kayu pengukur untuk bertemu di hari akan datang.Bersama Adam. Rasanya patut berterima kasih kepada empunya sanggar CHEESE sebab telah mempertemukan dan menyatukan ceritera menjadi lebih menarik. Terima kasih, sanggar CHEESE!!!

Adam? Siapa Adam ni? Masih belum perlu diperkenalkan agaknya. Sebab masih di peringkat pengenalan. Isi penting, klimaks malah pengakhiran masih belum menunjukkan tanda tanda yang sepatutnya. Walhal, apa yang bermain di benak dan jiwa adalah mengharap agar Adam kali ini akan menjadi Adam untuk selamanya. Pengemudi bahtera yang sekian lama kehilangan Juragan malahan pentafsir mimpi yang sering kali kesepian.

Adam. Harap di setiap doa, kau selitkan enam huruf yang telah lama bersama ku sejak 24 tahun dahulu dan kini aku semakin yakin dan pasti jika ini Adam yang diutuskan buat aku, dalam setiap doaku dan doa ibu ku, kan kami selitkan bait bait nama mu yang terukir indah. Jika ini yang aku rasakan tika dan saat ini, aku jua mengharap Adam sedemikian. Bukan harapan yang menggunung tinggi, cuma sebait lafaz yang aku minta dari mu agar Adam dapat memberi ruang dan peluang untuk ceritera sanggar CHEESE itu terus menuju ke plot yang seterusnya.


No comments: