CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jana Pendapatan Bersama Cikgu

Friday, December 23, 2011

InsyaALLAH,ada tu

Assalamualaikum w.w.t.


Pagi tadi aku dan dia naik Merotai pergi cari durian. Dengan baik hatinya,bagi dia peluang driving. Nampak macho sikit.Hahaha.
Lepas tu singgah di Restoran Maskur pekena sup tulang. Dan tanpa disangka-sangka hari ini juga dengan penuh berkeyakinan dan bersemangat waja,aku tanpa segan silunya bertanya kepada En.Engineer mengenai status kami.

Begini antara perbualannya. 


Aku : Boleh saya tanya sesuatu? (Ops,kitorang memang bahaskan diri dengan AWAK,SAYA dan YOU,mengada-ngada kan) Tehee~


Mr.E : Oh ya,apa nak tanya tu?


Aku : Kita ni macam mana ya?

Mr.E : Maksudnya? Perhubungan?

Aku : Ya.

Mr. E : We still at early stage kan. Saya pun tak berani lagi bagi pengharapan sedangkan kita sama-sama masih belum stabil kan.

Aku : Ya. Betul. Saya pun baru ja setahun bekerja. Bukan apa, cuma nak tanya sahaja. Selalu keluar berdua ni. Mak ada juga tanya.Sebab kalau saya kata takda, gerenti mak long akan carikan di kalangan keluarga. Saya tak mahu begitu. Saya nak pilih sendiri.

Mr.E : Owh mak yang tanya. Yakan, takkan nak bagi orang lain pula cari. Tapi macam saya cakap tadi la. Selagi saya betul-betul belum stabilkan diri, saya pun tak berani nak bagi janji apa-apa. Nanti janji tapi tak dapat nak tunaikan lagi susah kan.

Aku : Ya. tapi awak jangan fikir saya memaksa ya. Saya cuma bertanya sebab saya nak kepastian yang KITA ni sebenarnya apa.

Mr.E : Jangan risau. InsyaALLAH kalau ada jodoh takkan ke mana (Senyum-senyum).
Sekarang umur 25ya?

Aku : Eh, kita beza 2 tahun la. Awak 85 kan? Saya 87.

Mr.E : Owh ya. Sama umur dengan Sulimin pula (Kawan di SM Teknik Tawau). Takpa, mungkin dalam 2,3 tahun lagi tu bolehlah fikir lebih dalam.

((10 saat terdiam))

Aku : Tapi saya termasuk ka dalam perancangan masa depan awak?

Dengan muka cute tu memandang aku tapi tangan masih steady kat stereng kereta.

Mr.E : InsyaALLAH, ada tu.

Aku : 'Hanya mampu tersenyum'.

Actually my dear friend suruh gariskan perkataan InsyaALLAH tapi tak dapat sebab tak tahu cara. Mula-mula dia dengar aku ceritakan kisah ni dia ingat macam tak ada sudah aku dalam perancangannya. Yalah kan, InsyaALLAH membawa maksud 'Kalau diizinkan ALLAH'. Ada dua kemungkinan di situ. Antara aku termasuk atau tidak dalam perancangannya. Tapi syukurlah perkataan belakang tu buat aku dan dear friend senyum (actually ketawa terbahak-bahak) Muahahaha~

Lepas ja hantar Mr.E ke rumah tadi aku memang rasa nak nangis. Gila ka aku ni apa pergi confess kat orang? Tak pernah-pernah aku buat ya. FIRST TIME!!!

Owh ya, lupa nak khabarkan. Lepas ja dia turun dari seat pemandu, aku bagilah buah hati kat dia. Eh bukan, buah tangan. Hehe.

Ni dia..Tadaaa

Keychain BELIEVE. Sorry agak blur.

Dan paling special sebab ada yang special di dalamnya.

I like the whole design. Aku order warna dan akak tu tolong susun. Nice kan. Aku semakin suka dengan perkataan BELIEVE ni. Banyak maksudnya.


Yang ni sekali dalam kotak. Tema : Ungu.

Rasanya kisah kami ni masih tergantung lagi sebab masih tiada kata putus kan. Tapi tidak mengapa la. Apa boleh buat, kena menunggu dan terus menunggu nie. Lepas ni mungkin dia akan ke Miri. Tapi lepas balik dari meeting beberapa hari lepas di sana, tiba-tiba dia kata nak kena transfer balik ke KK. Time dia cakap KK tu nampak sangat macam happy sokmo. Aku terkejut pun iya, gembira pun iya. Cuma speechless. Tak tahu mau buat reaksi apa. Terdiam ja la. Warga tak prihatin betul. Hahaha~

Dia balik Ahad ni. Nak offer hantar ke airport mesti tak bagi. Tunggu dia buat jualan megasale la. Hihihi~ Muka tak malu betul budak 24 tahun ni.

p/s : Time nak tanya soalan tadi tu, ngam-ngam lagu LAFAZKANLAH daripada Rahayudean. Ni artis naungan Julfekar. Mengenai lagu ni kan, kalau kita suka pada seseorang tu maka lafazkanlah terus kepada dia. Takut nanti tak sempat luahkan terus melepas. Rugi kan. Terima kasih lagu. Kerana mu la aku menjadi kuat untuk menebalkan muka bertanya. Hahahaha~





No comments: