CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jana Pendapatan Bersama Cikgu

Sunday, October 23, 2011

Kehendak atau keperluan diri

Terasa seperti orang asing. Yang tidak memahami kehendak dan keperluan diri sendiri. Mengapa agaknya ya? Setiap janji dan ucap yang terpatri dan tersemat sejak lama dulu, kini satu persatu pudar dibawa angin lalu. Entah mengapa rasa diri ini sangat teruk. Tidak boleh mengatakan TIDAK pada diri. Kaku. Tewas. Tewas pada kehidupan yang tidak pasti menjanjikan kebahagiaan. Terasa ingin menarik diri daripada semua ini tapi mengapa sangat sukar untuk melakukannya?
Apakah Pencipta telah murka kepada ku?
Apakah aku insan kerdil yang tidak tahu bersyukur dengan apa yang aku miliki sekarang?
Apa sebenarnya mahu ku?
Dan apa sebenarnya keinginan ku?

Ya Rabbul Izzati,
Ya Rahman,
Ya Rahim..
Aku sudah terlalu jauh melangkah
Dan kini tersasar di jalan MU.

Bimbinglah daku ke arah taufiq dan hidayah Mu
Ampunkan segala dosa dan keterlanjuran ku di dunia fana ini.
Aku insan lemah yang mengharapkan pertolongan Mu
Aku insan kerdil yang lalai dan alpa

Tabahlah wahai hati.Sesungguhnya dikau sedang diuji sekarang. Mulai saat ini, belajarlah untuk mengatakan TIDAK. Kerana semua itu bermula daripada diri KU sendiri.

No comments: