CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jana Pendapatan Bersama Cikgu

Saturday, December 19, 2009

Antara DUA HATI

Kekadang aku tak tahu samada aku memerlukannya dalam hidup atau tidak.Lebih-lebih lagi dengan keadaanku sekarang.KENAPA yaaa? Kenapa aku rasa sebegini? Betulkah jalan yang aku pilih ni?

Hidup hanya sekali..So..kita enjoy!! Pernah dengar tagline ni? Ha'ah...PUTERI..Betul jugak kan. Enjoy dulu selagi masih ada peluang dan kesempatan. Tapi bukan enjoy yang melampaui batas. Hati tetap pada YANG SATU. Jiwa tetap diserahnya kepadaNYA.

Tetapi..pernah merasakan seperti apa yang aku rasakan?Bila rasa ini rasa mu..*tajuk lagu Samson...start offside sudah..T_T

Biasanya perasaan ini hadir dengan tiba-tiba. Kadang tanpa kita sedari yang kita memerlukannya..kadang kita tidak sedar bahawa kita langsung tidak perlukannya. Kenapa mesti begitu?? Keliru...celaru...bingung...bengang..kah bengong?? *Garu kepala.

Aku tahu,setiap insan punya hati dan perasaan. Punya rasa untuk disayangi..punya rasa untuk dicintai..punya rasa untuk dikasihi. Tapi sejauh mana kesanggupan kita untuk memberi dan diberi? Sejauh mana keperluan kita untuk menerima dan diterima dan sejauh mana kehendak kita untuk menghargai dan dihargai. Fikir-fikirkan...*Light bulb...^_^

Aku keliru
..
Aku celaru
..
Aku terharu
..
Aku malu
...
Huhuhuhu

Siapakah dia??
Bakal mencintai dan dicintai
Bakal menyayangi dan disayangi
Bakal mengasihi dan dikasihi
Bakal menjadi suri di hatinya
Bakal menjadi duri di hati ku
Oooopssss...:p

Sungguhpun siapa-siapa
Namun...
Terimalah seadanya
Kerana
Hanya
TUHAN Maha Mengetahui
Segala-galanya
yang terjadi di langit dan di bumi

No comments: