CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jana Pendapatan Bersama Cikgu

Wednesday, January 6, 2010

Monolog Ku

Dalam keheningan
Aku terasa sunyi
Aku rindu saat itu
Kembalilah
Tak ingin berulang kisah
Sedetik terpisah
Bila rasa ini mula menghimpitku
Memenuhi segenap ruang benak ku
Semua sirna dan luluh
Terbang bersama bayangan lalu
Terasa hampa dan pilu
Bagaikan ditusuk duri sembilu
Aku tertunduk malu
Benarkah rasa ini rasa ku?
Di mana ia saat dan ketika ini
Di mana ia bila aku sangat memerlukannya
Di mana ia ketika sunyi menjadi teman
Di mana ia sewaktu aku dalam lamunan
Aku rindu
Sesungguhnya aku rindu
Tersangat rindu
Malahan rindu ku ini tiada taranya
Haruskah aku bermonolog sebegini
Mencari konklusi diri
Dalam mengejar erti keinsafan diri
Demi realisasikan harapan menggunung tinggi
Tolonglah daku insan yang lemah
Berilah seuntai kata untuk dirasa
Menjadi pengubat lara ketika syahdu
Menjadi penghibur di kala rindu
Aku ingin mengejarnya
Aku ingin mencarinya
Apa yang aku inginkan??
Itulah erti KEBAHAGIAAN

No comments: