CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jana Pendapatan Bersama Cikgu

Thursday, January 26, 2012

Nak marah ni, memang nak marah

Tak tahulah nak mula dari mana. Sebab sudah sekian lama bersarang rasa sebal, marah dan yang sama waktu dengannya. Aku masuk ke sekolah tu dengan harapan akan mendapat banyak input berguna. Tapi lama-kelamaan seperti ada sahaja yang menarik aku supaya tidak berjaya. Dan paling sadis makin hari makin ramai yang masuk carta mereka yang aku tak ngam!

Yang mamat satu ni mula-mula tu aku ingat boleh in ka kunun. Pada mulanya semua OK saja. Tapi lama kelamaan perangai sebenar dia muncul. Dengan mulut macam longkang. Masya ALLAH. Paling aku terasa sampai sekarang apabila dia kata aku dan member baik aku ni MACAM BERUK. Ok, aku boleh anggap perkataan MACAM tu tidak wujud tapi BERUK??? Kalau aku beruk, kenapa kau bekerja dengan beruk? Ajar anak-anak yang beruk ajar. Maknanya kau pun beruk.

Sehingga sekarang ni aku rasa susah mau maafkan dia. Walaupun ada seorang adik ni sudah nasihatkan aku supaya maafkan saja dia. Aduh.Tuhanku.Bukalah hatiku untuk memafkan dia walaupun aku rasa ada parut luka yang sudah ditinggalkan oleh mulut longkangnya itu.



3 comments:

radiian said...

biasa la bah tu...suda jgk lamanya mulut longkang...susa tu mo di tutup..kita pulak yg terpaksa tutup telinga...

radiian said...

1st entry tuk 2012 marah...

SARINA SANGKALA said...

gilak...ada org bikin sakit hati kan