CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jana Pendapatan Bersama Cikgu

Tuesday, April 20, 2010

LELAKI IDAMAN SAYA

Lelaki idaman saya adalah seorang lelaki yang beriman

Yang hatinya disalut rasa taqwa kepada ALLAH

Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap ISLAM

Yang sentiasa haus dengan ilmu

Yang sentiasa dahaga dengan pahala

Yang solatnya adalah maruah dirinya

Yang tidak pernah takut untuk berkata benar

Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu

Yang bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan ALLAH

Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menjaga tutur katanya

Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya

Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya

Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang

Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh bersifat jembalang


Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menghormati ibunya

Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tuanya dan keluarganya

Yang bakal menjaga kerukunan rumahtangganya

Yang akan mendidik isteri dan anak-anaknya mendalami ISLAM

Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan

Kerana dunia baginya adalah kesyukuran dengan rahmat ALLAH ke atasnya


Lelaki idaman saya sentiasa bersedia menjadi imam

Yang hidup di bawah naungan AL-QURAN dan mencontohi sifat Rasulullah

Yang boleh diajak berbincang dan berbicara

Yang menjaga matanya dari berbelanja

Yang sujudnya penuh kesyukuran dengan rahmat ALLAH ke atasnya


Lelaki idaman saya tidak pernah membazirkan masa

Matanya kepenatan kerana penat membaca

Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir

Tidurnya lena dengan cahaya keimanan

Bangunnya subuh penuh kecergasan

Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan


Lelaki idaman saya sentiasa mengingati mati

Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat

Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga

Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik

Meneruskan perjuangan ISLAM sebelum hari kemudian


Lelaki idaman saya adalah lelaki yang tidak pernah terpesona dengan buaian dunia

Kerana dia mengimpikan syurga

Di situlah rumah idamannya

Dan dia ingin membawa saya bersama

Dialah LELAKI IDAMAN SAYA


-LELAKI IDAMAN SAYA-

No comments: